Nastavení ceny

30.11.2020

Znáte pojem Revenue Management? Víte jak pracovat s cenou pronájmu Vaší chaty, či chalupy? Není to tak složité, jak se na první pohled může zdát. Chce to jen trochu času a pozornosti. Dle zkušeností pak mohou příjmy stoupnout v průměru o 18% - 22%. Takový nárůst Vám může například pokrýt provizi správce nemovitosti, který se o vše postará. Získáte tak službu vlastně zdarma. 

Jednoduše a ve zkratce: Revenue management znamená systematické řízení obsazenosti a ceny krátkodobých pronájmů nemovitostí. U větších hotelů se dnes již využívá naprosto běžně. Je to stejné jako u letenek, čím větší zájem je o určitý termín, tím stoupá cena vzhůru a pokud je některý z termínů vyložene slabý, cena klesá. 

V silných termínech tak vyděláte více a ve slabých termínech obsadíte kapacity sice za nižší cenu, ale lepší, než aby zůstaly prázdné.

Jak na to?

Velkou výhodou samozřejmě je, pokud máte v určité oblasti ve správě více kapacit. Získáte tak představu o tom co se děje na trhu a můžete reagovat na poptávky. Pokud vidíte, že je po nějakém termínu poptávka dlouho dopředu, u ostatních kapacit cenu zvednete a naopak. Zde jsou samozřejmě ve výhodě agentury spravující více nemovitostí. Ale jako jednotlivec se svou chatou nemusíte zoufat.

1) Odhadněte žádané termíny. Většinou se jedná o různé prázdniny, svátky apod. Cena o víkendech by také měla být vyšší, než ve všední dny. Vánoce a Silvestr by vůběc měly být termíny s maximální cenou atd. 

2) Máte již historii? Tak to je velká výhoda. Doporučujeme vést si kalendáře, kdy a jak máte obsazenou svou nemovitost. Pak již můžete vycházet z historie, pokud jde o odhadování silných termínů.

3) Sledujte ceny konkurence. Udržujte se v obraze jak se pohybují ceny a kvalita služeb ubytovatelů ve Vašem nejbližším okolí. Předejdete tak zbytečně nízké ceně, nebo naopak "přepálení" ceny u exponovaných termínů.

4) Ve slabých termínech (ne moc často) bojujte s konkurencí cenou. Pokud víte, že určité termíny v posledních letech zůstaly neobsazené, snižte cenu pod úroveň konkurence a komunikujte ji jako slevu.

Pokud Vás zajímá více k tomuto tématu, nebo našim službám, neváhejte nás kontaktovat.

JK tým